Villkor och information


 

1. Godkännande av köpvillkor

Det är samtliga kunders eget ansvar att läsa igenom och godkänna Blue Co´s köpvillkor i samband med en beställning via webshop, email eller telefon.

2. Bolagsinformation

Blue Co. ägs och drivs av Alfons Stores AB, organisationsnummer 556538-9235. Bolaget innehar F-skattsedel. VAT-nr: SE556538-923501

3. Åldersgräns

För att handla på blueco.se krävs att du är 18 år, om du är yngre än 18 år krävs målsmans godkännande.

4. Priser & order.

Samtliga priser anges inkl. moms (25%)
Minsta ordervärde är 250:-
Till dess att betalning är fullgjord är varan/varorna Blue Co´s egendom.

5. Frakt & leverans

Fri frakt inom Sverige!
Blue Co. anlitar DHL för samtliga sändningar inom sverige.
Vår ambition är att kunna Leverera din vara inom 1-3 arbetsdagar.
Vid hög belastning kan det ta något längre tid men vi lovar att göra vårt yttersta för att minimera leveranstiden.
Vi skickar paket till hela Världen!
Vid leverans till land som ej ingår i EU tillkommer eventuell tullavgift & moms. Kontakta tullen i ditt land alternativt besök www.tullverket.se för mer information

6. Betalningsalternativ

Blue Co. är godkänd som kreditpartner av: Klarna, PayPal & UC. Vi tillhandahåller flera betallösningar via Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431, samt via PayPal.
Det innefattar kortbetalning, faktura, kontofaktura, delbetalning samt internetbank via Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB.
När du godkänner Blue Co.´s köpvillkor och betalar med Klarna Checkout, godkänner du även Klarna AB´s villkor.
Deras aktuella villkor hittar du på https://klarna.com/sv/villkor.
Vid köp från övriga delar av Europa gäller betalning med Paypal.

7. Ångerrätt/Öppetköp/Reklamation

se byten & returer.

8. Skadad vara/saknad försändelse.

skadad vara: När kunden hämtat sin vara är det av stor vikt att han/hon omgående ser över både emballage samt produkt. Om emballaget är skadat skall kunden anmäla det till det aktuella utlämningsstället oavsett om varan är skadad eller ej.Det kan vara så att kunden senare upptäcker en transportrelaterad skada och då är det för sent att anmäla detta.
Gällande själva varan så är det viktigt att kunden direkt meddelar Blue Co. via mail (ange ordernummer) så att vi direkt kan påbörja hanteringen av ärendet. Det är viktigt att kunden sparar den bekräftelse som erhålls på att godset är skadat om så är fallet.
Saknad försändelse: Om man saknar en leverans skall detta anmälas omedelbart till Blue Co. via email.

9. Ej uthämtat paket

Ej uthämtade paket omfattas ej av ångerrätten enligt lag.
Blue Co. debiterar en obligatorisk avgift på 300:- för att täcka kostnader för frakt och hanteringskostnader.

10. Bedrägeri

Blue Co. polisanmäler samtliga försök till stöld eller bedrägeri och förbehåller sig rätten att häva köpet om detta uppdagas.

11. Reservationer & tvist

Reservationer: blue co. reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Sajten. exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager.
Blue co. har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.
Då vi samarbetar med våra fysiska butiker så uppdateras våra lager efterhand och en order kan komma att godkännas utan att lagersaldot är uppdaterat och korrekt. Vi reserverarar oss för denna typ av händelser och har rättigheten att ta bort / makulera dessa artiklar alt. ordrar.
Vi arbetarar kontinuerligt med att säkerställa kvaliteten på våra foton så att de är så representativa som möjligt och överensstämmer med verkligheten.
Tvist: Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med blue co.´s kundtjänst. Vid eventuell tvist följer blue co. beslut från Allmänna Reklamationsnämnden.

12. Personuppgifter

Blue co. värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. vi lämnar ej ut dessa uppgifter till tredje part såvida ej kunden gett sitt samtycke till detta.

Vi ansvarar för att alltid följa lagar och regler korrekt enligt Personuppgiftslagen. Om kunden önskar ta del av den information Blue Co. har om kunden eller vill bli borttagen ur registret så meddelar man det skriftligt i ett mail till kundtjänst (office@blueco.se)

Vad Blue Co. avser med personuppgifter:
Detta innefattar uppgifter så som namn, e-postadress, adress, telefonnummer, varor eller tjänster man köpt. såväl som kundens besök på Blue Co’s hemsida genererar automatiskt information så som IP-adress, webläsarversion, operativsystem, webadress som dirigerade er till vår site, datum och tidpunkt etc .

Leverans till länder utanför Sverige:
Välj valuta till höger längst upp i webshoppen. Fraktkostnader ser du enkelt i kassan när du väljer ditt leveransalternativ. Vi skickar till de allra flesta länder i Europa samt till vissa länder utanför Europa. Vid beställningar av privatpersoner inom EU betalas alltid svensk moms.

Leveranstiden är ca 3-7 arbetsdagar beroende på val av land och leveransalternativ. Tullavgifter kan tillkomma om du bor utanför EU.

Inom EU: Paketet hämtas av ups (united parcel service).

För aktuell frakttariff se vid utcheckning i kassan.

Utanför EU: paketet hämtas av ups (united parcel service) och Levereras till kunden. avgifter tillkommer så som moms & tull.

FÅ VÅRT NYHETSBREV

Vårt nyhetsbrev kommer ut regelbundet .
Registrera din e-postadress för att ta del av nyhetsbrev och erbjudanden.